Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Pri rozšírení D1 ministerstvo, podľa aktivistov, kryje podvody

O výstavbu diaľnic v okolí Bratislavy sa zaujíma aj Európska investičná banka.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME)

VAJNORY. Občianske združenie Triblavina v stredu vo Vajnoroch organizovalo tlačovú konferenciu, aby verejnosť oboznámilo s ďalšími zisteniami o rozširovaní diaľnice D1 a výstavby križovatky Triblavina a aj nultého obchvatu Bratislavy.

"EIB sa stretla s nami na základe listu, ktorý sme písali v máji, kde sme vyjadrovali svoju sťažnosť, že diaľnica D4 sa má v križovaní s D1 stavať bez kolektorov, pričom zmluva bola podpísaná s tým, že sa bude stavať s kolektormi," povedal starosta mestskej časti Vajnory a člen petičného výboru Ján Mrva. 

SkryťVypnúť reklamu

Obsah rokovania po dohode s bankou nezverejnili, povedali len, že OZ nie je proti rozšíreniu diaľnice, len požaduje, aby sa realizovalo v súlade s platnými zákonmi.

Došlo k porušeniu zákona?

Aktivisti hovoria, že áno, ale ako hovoria, napriek tomu, že oslovili kontrolné úrady, ministerstvo a NDS, nikto z nich nemá záujem konať. Ich reakcie zisťujeme a prinesieme v najbližších dňoch.

Podľa analýzy zmluvy o dielo medzi NDS a spoločnosťou PORR, ktorá ma výstavbu realizovať došlo k viacerým porušeniam zákona. V dvoch návrhoch doplnkov v zmluve o dielo, ktorá bola robená podľa červenej knihy FIDIC, nie sú zahrnuté projekčné a realizačné práce.  "To znamená, že nikto nemôže robiť zmeny v projektovej dokumentácii, pretože to nikto nemôže zaplatiť ani legalizovať." Podľa Milana Grožaja preto nie je možné, aby sa menila projektová dokumentácia.

SkryťVypnúť reklamu

Teda asi najzávažnejšou chybou je, že stavba sa bude realizovať podľa iného projektu ako bola vysúťažená. Dodatky však nie sú stále podpísané, preto by sa podľa aktivistov v projekte nemalo meniť nič.

Ďalšími pochybeniami sú podľa aktivistov nezrovnalosti v cene za realizáciu stavby aj v zámene odborníkov, ktorí mali projekt výstavby odborne garantovať.

"Zodpovedných ľudí, ktorí išli do súťaže, ako takzvaných garantov vymenili už dva týždne po prebratí stavby. Navyše je ako hlavný stavebný dozor uvedený človek, ktorý podľa slovenskej komory stavebných inžinierov nemá oprávnenie na pozemné stavby a je zamestnancom NDS, pritom by mal byť nezávislý," dodáva Grožaj.

Kolektory z rozširovania diaľnice síce vypustili, ale tieto zmeny sú, podľa aktivistov, stále v rozpore s územným a stavebným rozhodnutím. "Napriek tomu, že ministerstvo by mal byť najväčším garantom zákonnosti takéhoto projektu, sám povolil realizáciu čiernej stavby," doplnili aktivisti.

SkryťVypnúť reklamu

Povedali, že niektoré porušenia zákona sú také závažné, že zvažujú podanie trestného oznámenia.

Vodiči by mali mať pochopenie

Vypustenie kolektorov z projektu neznamená len to, že v regióne sa nezlepší už dnes zlá dopravná situácia, ale že počas výstavby obchvatu a zhorší ešte viac. Aby sa mohla diaľnica D4 napojiť na D1, budú musieť časť D1 zdvihnúť o približne jeden a pol metra. To znamená, že celú dopravu z diaľnice budú odkláňať na starú seneckú.  Aby toho nebolo málo tak cesta I/61, teda stará senecká, má byť aj obslužnou komunikáciou stavby. 

Práve kolektory mali hroziaci dopravný kolaps počas výstavby zmierniť. Podľa súčasného zámeru ministerstva by mala celý nápor tranzitnej aj regionálnej dopravy zvládnuť stará senecká.

 

 

Najčítanejšie na My Senec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  1. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  2. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  4. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  5. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  6. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  7. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  8. 4-dňový pracovný režim spoločnosti NN Slovensko získal ocenenie
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 403
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 080
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 861
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 558
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 821
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 551
  7. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 428
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 313

Blogy SME

  1. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  2. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  3. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  4. Roman Kebísek: Desaťročie veľkého prenasledovania evanjelikov 1671-1681
  5. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
  6. Vlado Monček: Sabotované plynovody: Keby to boli Rusi, ako by to urobili?
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: skalné okná
  8. Miro Jankes: Septembrové (2022)
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 432
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 872
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 6 833
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 506
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 410
  6. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 3 072
  7. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 2 964
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 779
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

V štyroch kategóriách bol navyše prekonaný traťový rekord.


TASR 43m

Predpokladaná hodnota zákazky na dodanie autobusov s CNG pohonom predstavuje 52,5 mil. eur, na autobusy s dieselovým pohonom 33 mil. eur.


SITA 26. sep

Osobná doprava dnes patrí k bežnému štandardu, vozíme sa do práce, na nákupy, dovolenky, za koníčkami.


(PR) 26. sep
Ilustračné foto.

Oproti predošlým rokom zaznamenali hygienici menej nedostatkov v prevádzkovej hygiene, ale vyššie množstvo nevyhovujúcich vzoriek.


TASR 23. sep

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Podpísalo sa memorandum o ochrane povodia rieky.


27. sep

Policajti namerali v mestskej časti Považskej Bystrice Milochov 28-ročného vodiča Kie Ceed, ktorý prekročil maximálnu povolenú rýchlosť o 75 kilometrov za hodinu (km/h).


TASR 23 h

Vodiči sa dlhodobo sťažujú, že na Hutách sa na asfalte šmýka.


26. sep

Spojené komunálne a župné voľby sa konajú 29. októbra.


26. sep

Blogy SME

  1. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  2. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  3. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  4. Roman Kebísek: Desaťročie veľkého prenasledovania evanjelikov 1671-1681
  5. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
  6. Vlado Monček: Sabotované plynovody: Keby to boli Rusi, ako by to urobili?
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: skalné okná
  8. Miro Jankes: Septembrové (2022)
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 432
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 872
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 6 833
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 506
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 410
  6. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 3 072
  7. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 2 964
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 779
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu