Utorok, 26. marec, 2019 | Meniny má Emanuel
Nájdete nás na webe

NDS riešenie Triblaviny stále zvažuje, ministerstvo má jasno

Ministerstvo dopravy potvrdilo, že Triblavinu budú stavať s kolektormi v tele diaľnice.

Ani minister Érsek na žiadosť o stretnutie  doteraz nereagoval.Ani minister Érsek na žiadosť o stretnutie doteraz nereagoval.(Zdroj: KS)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť stále prehodnocuje ako budú riešiť rozšírenie diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou a križovatku Triblavina. Tak znela dnešná odpoveď hovorkyne NDS Evy Žgravčákovej.

Ešte minulý týždeň sme otázku, ako sa teda bude stavať položili aj ministerstvu dopravy. Tam bola odpoveď jednoznačná, stavať sa bude podľa riešenia, ktoré NDS predstavila koncom júna tohto roku. To znamená, že diaľnica sa rozšíri na tri jazdné pruhy plus dva takzvané kolektory. Rozdiel je v tom, že oproti pôvodnému projektu, sú kolektory súčasťou tela diaľnice, čo aktivisti odmietajú. Argumentujú tým, že takéto riešenie nepomôže odľahčiť už dnes preplnené cesty. 

Projekty zatiaľ nevideli

Podľa aktivistov je aj takéto riešenie v rozpore s územným plánom kraja a teda aj so zákonom. Pritom ešte pred niekoľkými týždňami sa zdalo, že diaľnicu predsa len postavia podľa pôvodného projektu z roku 2013. NDS totiž z ministerstva životného prostredia stiahla žiadosť o zmenu stavby.

"Oni žiadosť o zmenu z ministerstva životného prostredia stiahli, to znamená, že de iure je teraz stav, že platí to, čo je v súlade s územným plánom, na čo bola vypracovaná dokumentácia a na čo bolo vydané stavebné povolenie, ale skutočnosti čo sa deje a aký je stav nevieme," povedala pre TASR Tatiana Kratochvílová z OZ Triblavina.

Ďalej dodáva, že doteraz nie je jasné, podľa akého projektu sa bude stavať, predstavené riešenia doteraz majú len podobu vizualizácie, nie však konkrétneho projektu. "NDS nám nepredložila žiadne projektové dokumentácie, ktoré by
potvrdzovali, že sa naozaj pôjde touto cestou, neexistujú ani riešenia napojenia regionálnych ciest na kolektory," upozornila ešte v septembri Kratochvílová. Myslí si, že v skutočnosti nepôjde o výstavbu kolektorov, ktoré by pomáhali odľahčiť regionálne komunikácie, ale o rozšírenie diaľnice o ďalšie dva pruhy, čo obyvateľom v území nepomôže.

Na výzvu minister nereagoval

Aktivisti už niekoľkokrát požiadali o stretnutie ministra dopravy. Žiadosť z 21. septembra, ktorú adresovali Árpadovi Érsekovi, zostala bez odozvy. Rovnako ako žiadosti adresované jeho predchodcovi Brecelymu.

Predseda BSK Pavol Frešo sa k takémuto riešeniu vyjadril, že prídavné pruhy  v tele diaľnice sú lepšie ako žiadne, zároveň však ani toto riešenie nepovažuje za ideálne. 

V snahe priblížiť vodičom svoje aktivity, zorganizovali koncom septembra členovia OZ Triblavina informačnú kampaň. Vodičom v ranných zápchach rozdávali informačné letáky a petičné hárky. Pripomeňme, že petícia za prestavbu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 beží už od jari. Za ten čas aktivisti vyzbierali zhruba päťtisíc podpisov. Práve spomínaná kampaň zrejme vodičov zaujala, lebo od konca septembra podpisy pribúdajú oveľa rýchlejšie.

 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  2. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  3. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  4. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  5. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  6. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  7. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  8. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  9. Investment Advisory Guide for Slovakia
  10. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  1. Vaše šatstvo poputuje pre dobrú vec
  2. Ako ďalej s obnovou Balassovho paláca
  3. Prvé ocenenia A+ udelené
  4. Regionálne servisné centrum PwC
  5. Napredujeme vďaka zmenám
  6. Bezkonkurenčná rozmanitosť
  7. Rozvíjajte svoj potenciál s nami
  8. Staň sa súčasťou sveta pohybu
  9. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  10. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  1. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 27 769
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 27 332
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 24 479
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 19 795
  5. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 11 323
  6. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 9 255
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 7 094
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross! 3 675
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 3 474
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 3 345

Téma: Diaľnice


Hlavné správy z MY Senec

Starú Seneckú cestu plánujú začať rozširovať až v roku 2023

Pôvodne diaľničiari odhadovali začiatok stavebných prác okolo roku 2020.

Ilustračný obrázok
Ilustračná fotografia.

Vodič zišiel autom z cesty a náraz do stromu neprežil

Polícia okolnosti dopravnej nehody vyšetruje.

Foto z nehody.

Neznámy muž prišiel o život pri zrážke s vlakom

Polícia okolnosti zrážky vyšetruje.

Ilustračné foto.

Vandali vyčíňali v základnej škole v Senci

Poškodili viacero vecí, rozbíjali sklá

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pozrite si najzaujímavejšie kaštiele na západnom Slovensku

Prinášame vám 1. diel najzaujímavejších kaštieľov na západnom Slovensku zhora.

Cesta zo Žiliny na diaľnicu D3 je z dôvodu nehody neprejazdná

V smere do Bratislavy sa stala dopravná nehoda.

Sudca prepustil jedného vodiča z tragickej jazdy na Orave na kauciu

Poľský vodič Ferari Adam Sz. nesmie opustiť Slovensko ani Žilinský kraj.

Vybrali SME

Už ste čítali?