Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

NDS riešenie Triblaviny stále zvažuje, ministerstvo má jasno

Ministerstvo dopravy potvrdilo, že Triblavinu budú stavať s kolektormi v tele diaľnice.

Ani minister Érsek na žiadosť o stretnutie  doteraz nereagoval.Ani minister Érsek na žiadosť o stretnutie doteraz nereagoval. (Zdroj: KS)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť stále prehodnocuje ako budú riešiť rozšírenie diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou a križovatku Triblavina. Tak znela dnešná odpoveď hovorkyne NDS Evy Žgravčákovej.

Ešte minulý týždeň sme otázku, ako sa teda bude stavať položili aj ministerstvu dopravy. Tam bola odpoveď jednoznačná, stavať sa bude podľa riešenia, ktoré NDS predstavila koncom júna tohto roku. To znamená, že diaľnica sa rozšíri na tri jazdné pruhy plus dva takzvané kolektory. Rozdiel je v tom, že oproti pôvodnému projektu, sú kolektory súčasťou tela diaľnice, čo aktivisti odmietajú. Argumentujú tým, že takéto riešenie nepomôže odľahčiť už dnes preplnené cesty. 

Skryť Vypnúť reklamu

Projekty zatiaľ nevideli

Podľa aktivistov je aj takéto riešenie v rozpore s územným plánom kraja a teda aj so zákonom. Pritom ešte pred niekoľkými týždňami sa zdalo, že diaľnicu predsa len postavia podľa pôvodného projektu z roku 2013. NDS totiž z ministerstva životného prostredia stiahla žiadosť o zmenu stavby.

"Oni žiadosť o zmenu z ministerstva životného prostredia stiahli, to znamená, že de iure je teraz stav, že platí to, čo je v súlade s územným plánom, na čo bola vypracovaná dokumentácia a na čo bolo vydané stavebné povolenie, ale skutočnosti čo sa deje a aký je stav nevieme," povedala pre TASR Tatiana Kratochvílová z OZ Triblavina.

Ďalej dodáva, že doteraz nie je jasné, podľa akého projektu sa bude stavať, predstavené riešenia doteraz majú len podobu vizualizácie, nie však konkrétneho projektu. "NDS nám nepredložila žiadne projektové dokumentácie, ktoré by
potvrdzovali, že sa naozaj pôjde touto cestou, neexistujú ani riešenia napojenia regionálnych ciest na kolektory," upozornila ešte v septembri Kratochvílová. Myslí si, že v skutočnosti nepôjde o výstavbu kolektorov, ktoré by pomáhali odľahčiť regionálne komunikácie, ale o rozšírenie diaľnice o ďalšie dva pruhy, čo obyvateľom v území nepomôže.

Skryť Vypnúť reklamu

Na výzvu minister nereagoval

Aktivisti už niekoľkokrát požiadali o stretnutie ministra dopravy. Žiadosť z 21. septembra, ktorú adresovali Árpadovi Érsekovi, zostala bez odozvy. Rovnako ako žiadosti adresované jeho predchodcovi Brecelymu.

Predseda BSK Pavol Frešo sa k takémuto riešeniu vyjadril, že prídavné pruhy  v tele diaľnice sú lepšie ako žiadne, zároveň však ani toto riešenie nepovažuje za ideálne. 

V snahe priblížiť vodičom svoje aktivity, zorganizovali koncom septembra členovia OZ Triblavina informačnú kampaň. Vodičom v ranných zápchach rozdávali informačné letáky a petičné hárky. Pripomeňme, že petícia za prestavbu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 beží už od jari. Za ten čas aktivisti vyzbierali zhruba päťtisíc podpisov. Práve spomínaná kampaň zrejme vodičov zaujala, lebo od konca septembra podpisy pribúdajú oveľa rýchlejšie.

Skryť Vypnúť reklamu

 

 

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 908
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 700
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 817
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 327
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 832
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 133
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 732
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 390
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 308
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 368
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Výstavba a rozvoj, Diaľnice

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

V Senci sa testuje už od štvrtka.

5 h
Predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Juraj Droba a vľavo primátor hlavného mesta Bratislava Matúš Vallo.

Kraj hodnotí tri roky svojho pôsobenia, uplynulý bol poznačený pandémiou.

13 h
Ilustračné foto.

Tempo očkovania je v členských krajinách rôzne, najrýchlejšie napríklad očkujú Dáni.

14 h

Finalisti odovzdali aj svoju vzorku DNA, ktorú ďalj skúmali.

14 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V druhom kole malo pozitívne testy 1,02 percenta testovaných. Na Borovej ulici však číslo vyskočilo na 6,45 percenta.

10 h

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Záchranári odkazujú, nie každý s Covidom patrí do nemocnice.

15 h

Prednostka neodpísala, rezort vnútra poslal len všeobecné stanovisko.

2 h

Už ste čítali?